Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scania/Renaults lastbilar och bussar och Volvo Penta/Scanias marin- och industrimotorer. Vi arbetar med egen produktion och produktutveckling. Som kund kan du vara helt trygg med att våra kvalitetskrav genomsyrar hela produktionen, från inköp till färdig produkt. Vårt kvalificerade team ordnar årligen över 100 000 leveranser till 91 länder över hela världen. Tack vare ett välförsett lager och toppmodern logistik levererar vi normalt alla ordrar samma dag som beställning läggs.
Det redan omfattande produktsortimentet ökar med ungefär 1500 artiklar per år och är nu uppe i närmare 16 500 produkter.
Copyright © Swedish Lorry Parts AB 2025
E-handel av PartnersenseVill du jobba hos Swedish Lorry Parts? Vill du bli en del i vårt vinnande team och samtidigt göra skillnad för våra kunder? Se vilka medarbetare vi söker just nu.
Är du vår nästa Area Sales Manager? Vi söker en driven och resultatinriktad person redan nu, men rollen blir aktuell först om ett par månader. Ta chansen att bli en del av vårt team – skicka in din ansökan idag! I rollen som Area Sales Manager (ASM) hos Swedish Lorry Parts (SLP) utgår du från vårt kontor i Stockholm.
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scanias lastbilar & bussar och Volvo Penta/Scanias marin & industrimotorer.
För att säkerställa hög kvalitet arbetar vi med egen produktion och produktutveckling. Tack vare en effektiv organisation levererar vi över hela världen. Vi konkurrerar med originaldelar och vår ambition är att erbjuda likvärdig eller högre kvalitet till ett mer attraktivt pris.
Att arbeta hos oss på SLP som ASM innebär att du jobbar i ett team på sex ASM-kollegor.
Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:
● Försäljning- och budgetansvar
● Genomförande av hela försäljningsprocessen i din region
● I samarbete med försäljningsdirektören, arbeta fram säljstrategier och taktiska säljplaner
● Säljbesök, genomförande av olika kund- och marknadsaktiviteter
● Nära samarbete med Marketing, Produktutveckling, Inköp, Sälj och Teknisk support
Önskvärda kvalifikationer och erfarenheter:
● Hög teknisk kompetens inom likvärdiga produktområden
● Minst 10 års erfarenhet från liknande roll inom B2B på den internationella marknaden
● Viktigt att man känner sig bekväm med att agera i kulturer där man har en god förståelse och erfarenhet av att förhandla framgångsrikt på den internationella marknaden
● Erfarenhet av försäljning mot distributörer internationellt
● Erfarenhet som eftermarknadschef tidigare ser vi som meriterande
● Kommunicerar bra på svenska och engelska i tal och text
Som person ser vi gärna att du är:
● Har en positiv attityd, är lösningsorienterad och van att arbeta självständigt
● Strukturerad, ansvarsfull som inger förtroende och som får saker att hända
● Vänlig och prestigelös relationsbyggare som agerar respektfullt inför sin omgivning
Vår marknad är både nationell och internationell med fokus på Volvo och Scanias produkter där vi erbjuder reservdelar och lösningar i premiummiljö. Vi är nu inne i en kraftig tillväxtfas där vi i den här tjänsten agerar för dig och företagets bästa.
Vi erbjuder en arbetsplats där teamkänslan är stark.
Ansökan:
Tjänsten är en heltidstjänst i Stockholm och du rapporterar till Head of Sales.
Välkommen att skicka din ansökan i form av CV snarast till tom.robertsson@slp.se
Är du intresserad av att jobba för oss på SLP?
Du är välkommen att skicka ditt CV till info@slp.se