Karriär

Vill du jobba hos Swedish Lorry Parts? Vill du bli en del i vårt vinnande team och samtidigt göra skillnad för våra kunder? Se vilka medarbetare vi söker just nu.


Area Sales Manager

Är du vår nästa Area Sales Manager? Vi söker en driven och resultatinriktad person redan nu, men rollen blir aktuell först om ett par månader. Ta chansen att bli en del av vårt team – skicka in din ansökan idag!
I rollen som Area Sales Manager (ASM) hos Swedish Lorry Parts (SLP) utgår du från vårt kontor i Stockholm. 

Att arbeta hos oss på SLP som ASM innebär att du jobbar i ett team på sex ASM-kollegor.

Exempel på ansvar och arbetsuppgifter:

  • Försäljning- och budgetansvar
  • Genomförande av hela försäljningsprocessen i din region
  • I samarbete med försäljningsdirektören, arbeta fram säljstrategier och taktiska säljplaner
  • Säljbesök, genomförande av olika kund- och marknadsaktiviteter
  • Nära samarbete med Marketing, Produktutveckling, Inköp, Sälj och Teknisk support


Önskvärda kvalifikationer och erfarenheter:

  • Hög teknisk kompetens inom likvärdiga produktområden
  • Minst 10 års erfarenhet från liknande roll inom B2B på den internationella marknaden 
  • Viktigt att man känner sig bekväm med att agera i kulturer där man har en god förståelse och erfarenhet av att förhandla framgångsrikt på den internationella marknaden
  • Erfarenhet av försäljning mot distributörer internationellt
  • Erfarenhet som eftermarknadschef tidigare ser vi som meriterande
  • Kommunicerar bra på svenska och engelska i tal och text


Som person ser vi gärna att du är:

  • Har en positiv attityd, är lösningsorienterad och van att arbeta självständigt
  •  Strukturerad, ansvarsfull som inger förtroende och som får saker att hända
  • Vänlig och prestigelös relationsbyggare som agerar respektfullt inför sin omgivning

 

Vår marknad är både nationell och internationell med fokus på Volvo och Scanias produkter där vi erbjuder reservdelar och lösningar i premiummiljö. Vi är nu inne i en kraftig tillväxtfas där vi i den här tjänsten agerar för dig och företagets bästa. Vi erbjuder en arbetsplats där teamkänslan är stark.


Ansökan:
Tjänsten är en heltidstjänst i Stockholm och du rapporterar till Head of Sales.
Välkommen att skicka din ansökan i form av CV snarast till tom.robertsson@slp.se

 

 

Innesäljare

Har du erfarenhet som innesäljare, säljstöd eller ordermottagare inom industrin eller en teknisk bransch?
Trivs du med kundkontakt och en roll där du får bidra till både försäljning och service? Då kan det här vara precis den rätta tjänsten för dig!

Vi söker en driven innesäljare för att stärka vårt team under en intensiv period. Just nu implementerar vi ett nytt affärssystem och vill säkerställa en stabil verksamhet under övergången. Vi söker därför dig som kan bidra med engagemang och kundfokus under en visstidsanställning på 6 månader med start omgående.

Som Innesäljare på Swedish Lorry Parts får du en central roll i försäljningsprocessen och daglig kundkontakt.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Hantera inkommande förfrågningar och order från kunder.
• Skapa offerter och administrera avtal i Microsoft Business Central.
• Lägga beställningar och följa upp leveranser tillsammans med våra kollegor i Kumla.
• Bygga och utveckla kundrelationer genom service och merförsäljning.
• Ha viss kontakt med leverantörer för att möta kundernas specifika behov.

Du blir en del av ett engagerat team inom Sales Support där ni alltid sätter kunden i fokus. Eftersom vi arbetar internationellt kommer du att använda engelska regelbundet i din roll.
För rätt person finns även möjlighet att utveckla affärerna ytterligare genom prissättning och förhandlingar.

Personprofil
Vi söker dig som trivs i en sälj- och serviceinriktad roll där du har daglig kundkontakt och hanterar administrativa processer.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Erfarenhet av innesälj, säljstöd eller orderhantering inom en teknisk bransch.
• God kommunikativ förmåga och en strukturerad arbetsstil.
• Erfarenhet av affärssystem, gärna Microsoft Business Central.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Extra meriterande är erfarenhet inom fordonsindustrin, men det är inget krav.

Övrigt
Start: Omgående, 6 månader framåt
Omfattning: Heltid, arbetstider 8–17 med flextid
Plats: Fågelviksvägen 9, Norsborg, Botvid Business Center

Du kommer att bli anställd av PerformIQ och uthyrd till Swedish Lorry Parts.

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Jannica Skärvinge, rekryteringskonsult, på jannica.skarvinge@performiq.se.

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.

Sök jobbet här

   


Spontan ansökan

Är du intresserad av att jobba för oss på SLP? 
Du är välkommen att skicka ditt CV till info@slp.se

Denna webbplats använder cookies, vissa cookies krävs för att webbplatsen ska fungera och för att anpassa och förbättra din upplevelse såväl son anonym webbplatsstatistik. För mer information, besök vår sida med Integritetspolicy: https://www.slp.se/sv/integritetspolicy Sekretesspolicy .